niedziela, 8 grudnia 2013

Bezglutenowe placki ze słodkich ziemniaków

Te małe brzydactwa być może nie wyglądają zbyt imponująco, ale zapewniam Was, że smakują naprawdę pysznie. Nie trzeba ich niczym dosładzać, więc po usmażeniu można pałaszaować do woli. Przegotowanie nie wymaga wiele czasu ani zdolności bo wystarczy wszystkie składniki zmiksować. I tak w 20 minut mamy idealne, leniwe, niedzielne śniadanie.

Składniki
1 szklanka pokrojonych w kostkę ugotowanych słodkich ziemniaków
1-1,5- szklanki mleka konopnego
1 szklanka mąki migdałowej lub konopnej
1-2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
0.5 łyżeczki gałki muszkatołowej
0.5 łyżeczki roztopionego oleju kokosowego

Przygotowanie:
Wszystkie składniki miksujemy na lejącą się masę. Używając łyżki lub chochli do zupy wylewamy małe placuszki na rozgrzaną patelnię. Ja do smażenia swoich nie użyłam tłuszczu i byłam mile zaskoczona, że wcale się nie przyklejały. Smażymy po około 3 minuty z każdej strony. Ja podałam swoje z masłem orzechowym i puree z gruszki i jabłek !

Niedzielne śniadanie z widokiem na Bath :)

6 komentarzy :

  1. Mniam :) Mam właśnie zamiar jutro zrobić placki z batatów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, daj znać jak masz jakiś fajny przepis ! P.S zazdroszcze 'skilla' w smażeniu takich pięknych, równiutkich :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi zachęcająco, uwielbiam bataty :) Rozumiem, że można je jeść na słodko? Czy są raczej uniwersalne? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja często robie z nich 'burgery' na słono więc są całkiem uniwersalne :) , ale rzecywiście mają naturalną słodycz która świetnie sprawdza się w deserach

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne zdjęcia, fajowe placucuszki. Łatwe w przygotowaniu placki często podaję z gomarowskim dżemem z owoców leśnych, oryginalnie smakujący a wręcz stworzony do tych placków. Bez niego to nie te placki, znaczy nie smakują tak dobrze. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ale przez chwilę wprawiłeś mnie w zakłopotanie. Gomarowski dżem z owoców leśnych, to zabrzmiało tajemniczo i zachodziłam w głowę co to ten gomar. :)))) Dzięki tobie odkryłam różne owocowo-warzywne skarby firmy Gomar. Masz rację. Taki dżemik może pasować jak ulał. :) Pozdrawiam

      Usuń