niedziela, 3 maja 2015

Ekspresowy ‘cheesecake’ – czyli jak szybko zaspokoić słodkie zachcianki


Pod koniec maja skład ‘The missing bean’ ma powiększyć się o małą fasolkę tudzież fasolka a ja od 2 dni rozkoszuję się urlopem macierzyńskim :) Mimo ambitnych planόw muszę przyznać, że początki są raczej powolne. Mόj prawie 37-mio tygodniowy brzuch daje się we znaki i nawet najprostsze czynności stają się nie lada przedsięwzięciem.
Misją na dzisiaj był spacer a potem basen. Nigdy nie byłam aż taką fanką pływania jak teraz, te chwile ‘nieważkości’ są bezcenne :) i dodatkowo przynoszą ulgę w bόlu plecόw. Po basenie szybki obiad - makaron orzo z grzybami, pietruszką i pesto z migdałόw i papryki. A po obiedzie…musi być deser! Miały być eksperymenty z agar agar i ‘sernik’ na zimno ale doszłam do wniosku, że nie warto komplikować sobie życie i skoro mam pod ręką wyśmienite, proste składniki (i ogromną ochotę na coś słodkiego ‘TERAZ ZARAZ’) to dlaczego nie ‘pόjść na łatwiznę’. W dosłownie 5 minut zrobiłam deser inspirowany poprzednimi przepisami na surowe ciasta. Był tak pyszny, że nie raz go powtόrze! Dodatkowo, ogromnym plusem tegoż deseru jest jego wartość odżywcza i czyste sumienie po spożyciu ;)
Poniżej przepis na porcję dla jednej (głodnej) osoby ;) Jeśli chodzi o spόd i owoce na wierzch to można eksperymentować w zależności od tego co mamy pod ręką Jestem pewna, że zamiast moreli czy figi doskonale sprawdzą się np. daktyle. Można dodać też trochę surowego kakao albo kawy dla urozmaicenia smakόw. 
 
Składniki:
Na spόd:
Garść orzechόw – ja użyłam mieszanki laskowych, włoskich, brazylijskich i nerkowców
1 suszona figa
4 suszone morele
2 łyżki mieszanki nasion (słonecznik, dynia, sezam)

Jogurt kokosowy
Kilka truskawek

Przygotowanie:
Wszystkie składniki na spόd zmieszaj w blenderze. Wsyp do miseczki i ugnieć na płasko. Następnie wyłόż warstwę jogurtu a na koniec dodaj kilka pokrojonych truskawek – banalny deser gotowy.
Brzmi ‘prostacko’ ale na pewno nie zawiedzie kubkόw smakowych! :)
M.

2 komentarze :