czwartek, 18 września 2014

Ryż pilau z grzybami


Jesień za rogiem i mimo, że pogoda jak narazie (przynajmniej u nas) jest piękna, powoli zaczynam przestawiać się na jesienne menu. Zupy warzywne, aromatyczne sosy i jedno z moich ulubionych dań- ryż w warzywami. Tak wiem nie jest to nic wyszukanego, ale uwielbiam jednogarnkowe dania :) 
Dziś przepis na moją wersję inspirowaną ryżem pilau. 
Aromatyczny, pelny smaku i idealny na osłodę pochmurnych jesiennych dni.

Składniki:
1 Szklanka ryżu
1 łyżka oleju kokoswego
250g drobno pokrojonych  grzybów
1 cebula
6 nasion kardamonu
3 łyżeczki cynamonu
4 goździki
2 ząbki czosnku
3 łyżeczki kurkumy
2 szklanki bulionu warzywnego
sok z 1/2 cytryny

Pietruszka do przybrania

Podgrzej olejk kokosowy w garnku. Dodaj cebulę, czosnek i wszystkie przyprawy. Podsmaż przez kilka minut aż cebula się zeszkli. Dodaj umyty ryż i dobrze wymieszaj. Dolej bulion i gotuj pod przykryciem przez około 15 minut. Dodaj grzyby i cytrynę, gotuj przez kolejne 5 minut. Ryż powinien być miękki. Zdejmij z ognia i dodaj płatki drożdżowe i pietruszkę. Wymieszaj i gotowe !

5 komentarzy :

  1. Świetne połączenie smaków !! Prezentuje się idealnie !
    Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Ja właśnie bardzo lubie używac cynamonu nie tylko do deserów :) Pozdrawiam ciepło

      Usuń
  2. Ja też na co dzień jem prosto aż do bólu, ale jak mam dużo wolnego czasu i lodówkę pełną sezonowych dobroci, to nachodzi mnie na eksperymenty :)
    Chętnie zrobię takie coś, podoba mi się dobór przypraw

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak od czasu do czasu warto poszaleć, ale generalnie jestem zwoleniczka prostoty w kuchni :) Mam nadzieję, że będzię smakowało

      Usuń
  3. Nie może nie smakować. Bardzo apetycznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń